Portal de transparència
Benvingut/da al Portal de transparència de Cementiris de Barcelona, S.A.U.
El nostre objectiu
Posar a disposició de tota la ciutadania i dels nostres grups d'interès, la informació més rellevant relativa a l'organització, activitats i serveis, oferint una informació actualitzada, clara, accessible i comprensible, amb dades de qualitat i susceptibles de ser reutilitzables.
La Llei de transparència
La seva implementació dona compliment als principis i obligacions que preveu la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i el Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública.
Categories
Títol
Codi ètic
Preàmbul
El propòsit del Grup BSM és millorar la qualitat de vida de les persones i generar experiències positives per construir una Barcelona saludable i capdavantera. A més, tenim la visió de ser referents en gestió pública de serveis de valor afegit, de la qual tots els grups d’interès ens sentim orgullosos. Per fer-ho, ens fonamentem en uns valors i uns principis d’actuació que formen la nostra identitat corporativa i que impregnen i defineixen la nostra filosofia d’actuació i decisió. Aquests valors i principis es desenvolupen al nostre Codi Ètic, que és molt més que un reflex de la nostra manera de ser i d’actuar: és la pedra angular de la nostra cultura corporativa. Esdevé la clau de volta del nostre Sistema d’Integritat i Compliment i la guia de referència sobre la conducta esperada del col·lectiu de persones professionals que formem part del Grup BSM, en l’exercici de les nostres funcions i en les relacions amb els grups d’interès. Amb aquest document, elaborat de forma multidisciplinària i amb voluntat inspiradora, orientadora i simplificadora, renovem i reafirmem el nostre model de governança, adaptant-lo als nous requeriments i a una estratègia corporativa emmarcada per criteris/paràmetres ESG (Environmental, Social and Governance / Ambientals, Socials i de Bona Governança)
Objecte
Les finalitats principals d’aquest document són les següents:
• Enfortir i consolidar el compromís del Grup BSM amb una cultura corporativa ètica i fonamentada en els nostres valors.
• Esdevenir una declaració formal i expressa d’aquests valors, principis d’actuació i comportaments desitjats del Grup BSM.
• Esdevenir una declaració formal del compromís del Grup BSM de respecte i protecció dels drets humans, i de resposta davant la seva eventual vulneració.
• Proporcionar als treballadors i treballadores un full de ruta per a la resolució dels dilemes i els conflictes ètics que ens puguin sorgir.
• Establir de manera concisa i entenedora les pautes que han de guiar l’actuació i els comportaments dels treballadors i treballadores del Grup en el desenvolupament de la nostra activitat professional, i la de tercers que es relacionin amb nosaltres.
Àmbit d’aplicació
Respecte a l’àmbit objectiu, aquest Codi Ètic és aplicable a les empreses del Grup BSM: Barcelona de Serveis Municipals, SA, Parc d’Atraccions Tibidabo, SA i Cementiris de Barcelona, SA.
La finalitat és que tots els treballadors i treballadores del Grup tinguem a mà el Codi Ètic, el coneguem, el respectem i ajustem les nostres actuacions als valors, principis i pautes de comportament que s’hi estableixen. Per aquest motiu impulsarem accions de comunicació i difusió per donar a conèixer el Codi Ètic a tots els treballadors i treballadores. A més, també se’n promourà el coneixement i la difusió a la resta dels grups d’interès amb els quals ens relacionem.
D’altra banda, l’aplicació territorial del Codi Ètic s’estén a qualsevol àmbit geogràfic on l’organització desenvolupi les seves activitats.
Els nostres valors
L’estructura del Codi Ètic parteix dels nostres valors i a partir d’aquí es van desplegant els principis d’actuació i els comportaments desitjats. Els nostres valors són la nostra identitat, la brúixola que orienta les nostres accions. Els principis d’actuació són les regles generals que han de guiar la nostra conducta per a l’assoliment dels valors.
Excel·lència Treballem amb coneixement expert, escoltant activament i desenvolupant els talents per oferir el millor acompanyament a la ciutadania i famílies, amb ple respecte a la diversitat cultural i religiosa | |
Integritat Retem comptes des de la coherència, la responsabilitat i la transparència | |
Compromís Ens impliquem des de la proximitat amb la ciutadania/famílies, els companys i companyes i l’entorn | |
Proactivitat En diàleg permanents amb ciutadans i ciutadanes i famílies, ens anticipem i innovem per millorar cada dia en tot el que fem | |
Cooperació Basem les nostres relacions en la confiança, la col·laboració i el respecte en les sempre difícils circumstàncies d’acomiadar a una persona estimada |
Els nostres principis d’actuació
L’estructura del Codi Ètic parteix dels nostres valors i a partir d’aquí es van desplegant els principis d’actuació i els comportaments desitjats. Els nostres valors són la nostra identitat, la brúixola que orienta les nostres accions. Els principis d’actuació són les regles generals que han de guiar la nostra conducta per a l’assoliment dels valors.
Excel·lència Treballem amb coneixement expert, escoltant activament i desenvolupant els talents per generar les millors experiències de la nostra clientela i ciutadania. | |
Integritat Rendim comptes des de la coherència, la responsabilitat i la transparència. | |
Compromís Ens impliquem amb passió amb la ciutadania, la clientela, els companys i companyes i amb l’entorn. | |
Proactivitat Ens anticipem i innovem per millorar cada dia en tot el que fem. | |
Cooperació Basem les nostres relacions en la confiança, la col·laboració i el respecte. |
Els comportaments desitjats
Dels nostres valors i principis ètics se’n deriven una sèrie de comportaments desitjats.
Vegeu l’annex I: Guia de comportaments desitjats.
Acceptació i compliment del Codi Ètic
Amb l’aprovació d’aquesta nova versió del Codi Ètic, insistim i renovem el compromís de totes les persones que formem part de les empreses del Grup BSM, i també les que hi col·laboren, per tal que continuem exercint les nostres funcions i activitats en coherència i deguda atenció als valors i principis enunciats al nostre Codi Ètic.
Volem integrar conscientment els valors i principis ètics del Codi Ètic en el nostre dia a dia per desenvolupar les nostres activitats i funcions, perquè tenim la convicció que aquesta manera de fer impacta de manera directa i positiva en l’assoliment del nostre propòsit.
Seguiment, avaluació i revisió del Codi Ètic. Comissió i Canal del Codi Ètic.
Per a nosaltres és prioritari que el Codi Ètic sigui un document viu i, per això, li fem un seguiment i avaluació contínua. Amb aquest objectiu, es va crear la Comissió del Codi Ètic, òrgan intern permanent, de caràcter participatiu i positiu, que disposa del seu propi reglament de funcionament, degudament publicat.
El nostre Codi Ètic, ha esta elaborat en consonància amb els principis, les normes de conducta i el sistema de garantia i avaluació que desenvolupa el Codi Ètic i de Conducta de l’Ajuntament de Barcelona, que és d’aplicació supletòria.
Així mateix, el Grup BSM, disposa d’un Canal Ètic que es gestiona des de la Unitat de Compliance i Transparència – alineat amb la Bústia Ètica municipal, a disposició dels usuaris a la web municipal – que garanteix la confidencialitat i permet l’anonimat de les comunicacions que s’hi efectuïn. Es tracta d’un espai de comunicació segur per mantenir contacte amb l’òrgan gestor i saber l’estat de la tramitació, garantint la indemnitat dels informants de bona fe i el respecte al principi de contradicció de les persones que resultin investigades.
S’hi pot accedir a través del següent enllaç.
Vigència
Aquesta nova versió del Codi Ètic ha estat aprovada pel Comitè de Direcció de BSM en data 20 de desembre de 2021 i entrarà en vigor amb la seva publicació i posada a disposició de tots els treballadors i treballadores de les empreses del Grup.
La seva vigència tindrà caràcter indefinit, i se’n faran revisions i actualitzacions periòdicament, que seran aprovades pel Comitè de Direcció.
Títol
Normativa
Tot seguit s’indiquen les normes més destacades a les que Cementiris de Barcelona, S.A.U., ha de sotmetre la seva actuació. A part de les que tot seguit s’esmenten per ser-ne les principals, hi ha d’altres que són aplicables, segons l’ocasió i l’àmbit d’actuació. Sobre l’aplicabilitat concreta d’alguna d’aquestes o altres normes, podeu realitzar la corresponent consulta a través del Portal de Transparència.
Títol
Procediments, instruccions i criteris interpretatius
Podeu disposar dels procediments, instruccions i criteris interpretatius.
Títol
Canal ètic
El Canal Ètic és el canal de comunicació del que disposa Cementiris de Barcelona per ajudar a garantir una gestió d’acord amb els valors i principis ètics d’actuació i bon govern. La Unitat Compliance i Transparència s’encarrega de gestionar-lo a través d’aquesta plataforma. El Canal Ètic permet realitzar consultes i suggeriments relacionats amb el Codi Ètic així com comunicar qualsevol fet, situació o conducta amb indicis sòlids i suficients de ser contraris al dret o al Codi Ètic i, per tant, a la normativa i als valors corporatius, principis ètics d’actuació i comportaments desitjats. Aquest canal de comunicació garanteix la confidencialitat i permet l’anonimat de les comunicacions que s’efectuïn.
Podeu consultar el Canal Ètic de Cementiris de Barcelona al següent enllaç: https://cbsa.canaletico.cat/#/login
Títol
Línies estratègiques
El pla estratègic de Cementiris de Barcelona 2020-2027, està englobat en 7 grans línies estratègiques:
Línia 1 Oferir serveis de qualitat, personalitzats, amb transparència i ajustats a les necessitats canviants de la comunitat. | |
Línia 2 Garantir la sostenibilitat econòmica i l’autonomia financera. | |
Línia 3 Conservar, millorar i adaptar la infraestructura dels 9 cementiris i de les instal·lacions de cremació. | |
Línia 4 Gestió sostenible i responsable en les perspectives social i mediambiental. | |
Línia 5 Adequar l’organització als nous reptes i requeriments i vetllar per les necessitats de les persones que conformen l’equip humà. | |
Línia 6 Impulsar la transició cap a la digitalització i l'aprofitament de les noves tecnologies de la informació. | |
Línia 7 Potenciar els cementiris com espais de record i memòria amb un alt valor històric, natural, cultural i patrimonial. |
Títol
Estructura organitzativa
Consell d'administració de Cementiris de Barcelona, SA
President
Vicepresidenta
Consellers
Secretari
Apoderaments
Títol
Estatuts
Els podeu consultar aquí
Títol
Plans i Programes
Els podeu consultar aquí
Títol
Registre activitats de tractament
Cementiris de Barcelona, SAU aplica als tractaments de dades de caràcter personal les mesures de seguretat requerides per la normativa i té inventariat en un sol document, anomenat REGISTRE D’ACTIVITATS DE TRACTAMENT els tractaments de dades personals que duu a terme.
Actualment el registre d’activitats de tractament recull 7 tractaments. Els tractaments que s’hi detallen tenen una estructura d’informació que respon als requeriments de l’article 30 del Reglament general de protecció de dades (RGPD). Aquesta estructura és la següent:
- Nom del tractament
- Codi del tractament
- Finalitat del tractament
- Responsable del tractament
- Cessions de dades
- Persones afectades pel tractament
- Norma o base legal habilitant
- Transferència internacional de dades
- Tipologia de dades personals
- Termini de conservació de les dades
- Seguretat
- Voleu exercir algun dret sobre aquests tractaments?
La ciutadania pot exercir un control efectiu sobre les seves dades, tal com estableix la normativa vigent: protecciodades_cbsa@bsmsa.cat
En concret, aquests són els drets d’accés, rectificació, cancel·lació o supressió (dret a l’oblit), limitació i oposició. Atesa la quantitat de dades que gestiona CBSA és necessari especificar sobre quins tractaments es vol exercir el dret. Si no es concreta l’exercici o es fa de manera incorrecta, s’entendrà que l’afectat/ada ha renunciat a exercir el seu dret. S’entendran com a desistits els exercicis no concretats en temps i forma. Es poden rebutjar de forma argumentada les peticions d’accés excessives o desproporcionades, d’acord amb el que preveu la normativa vigent.
Per especificar a quin tractament esteu fent referència en la vostra sol·licitud, podeu consultar el registre d’activitats de tractament, disponible tant en format PDF com en format Excel, i cercar-hi el tractament que escau al vostre cas. En cas de dubtes, podeu contactar amb l’Oficina del Delegat/ada, que us ajudarà a identificar el tractament més adient: dpo@bsmsa.cat
Des d’aquest enllaç podeu accedir al Registre d’activitats de tractament de dades personals.
Títol
Organigrama
Categories
Títol
Relació i descripció dels llocs de treball
El principal actiu de CBSA són les persones, amb la direcció per valors i desenvolupant el talent intern propiciant la polivalència i la carrera professional. L’estructura funcional i organitzativa, amb l’objecte de permetre la polivalència del personal i la mobilitat transversal entre els diferents llocs de treball, s’estructura en grups i categories professionals, que recullen les principals funcions i responsabilitats a desenvolupar en el lloc de treball. A continuació es detallen els diferents Llocs de Treball amb les seves corresponents descripcions:
Categoria | Grup Professional | Descripció |
---|---|---|
Responsable | 5 | Amb dependència directa de la vostra Direcció, posseint la formació i/o titulació acadèmica i/o l'experiència requerida i suficients coneixements especialitzats, amb visió estratègica i adreçada a resultats, haurà de liderar, coordinar, dirigir i supervisar la gestió d'equips i dels procediments de treball, en la consecució de la missió i dels objectius de manera transversal. Desenvolupar les funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat. |
Tècnic/a | 5 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional, posseint la formació i/o titulació acadèmica de la seva especialització i/o l'experiència i alts coneixements tècnics que requereix coneixements específics i especialitzats, té visió estratègica dirigida a resultats. Desenvoluparà les seves funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat, en base a les necessitats operatives. Podeu assignar, coordinar, dirigir i supervisar la gestió d'equips en la consecució de la missió i dels objectius d'una manera transversal. |
Tècnic/a 1 | 6 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional, posseint la formació i/o titulació acadèmica de la seva especialització i/o l'experiència i alts coneixements tècnics, que requereix coneixements específics i especialitzats, té visió estratègica dirigida a resultats. Desenvoluparà les seves funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat, en la consecució de la missió i dels objectius de manera transversal. Quan les necessitats organitzatives de la Direcció ho requereixin substituirà temporalment les funcions del tècnic. |
Tècnic/a 2 | 7 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional, posseint la formació i/o titulació acadèmica de la seva especialització, i/o l'experiència i alts coneixements tècnics que requereix coneixements específics i especialitzats. Té visió estratègica adreçada a resultats. Desenvoluparà les seves funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat en la consecució de la missió i dels objectius de manera transversal. |
Supervisor Atenció a la Ciutadanía | 5 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional i posseint la formació i/o titulació acadèmica i/o l'experiència requerides i suficients coneixements especialitzats, desenvoluparà les funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat. Té vocació estratègica dirigida al servei d'atenció a la ciutadania i assumirà les responsabilitats a la gestió i coordinació d'equips. Reportarà al seu superior el seguiment dels serveis i dels projectes d'acord amb els indicadors requerits i necessaris en cada moment. |
Atenció a la Cuitadania | 6 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional i posseint la formació i/o titulació acadèmica i/o l'experiència requerides i suficients coneixements especialitzats, desenvoluparà les seves funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat i haurà de tenir una vocació estratègica dirigida al servei i l'atenció a la ciutadania. Quan les necessitats organitzatives de la Direcció ho requereixin substituirà temporalment les funcions d'Atenció a la Ciutadania Supervisor i assumirà les responsabilitats en la gestió i la coordinació d'equips, amb el cobrament de la suplència corresponent. Reportarà al seu superior el seguiment dels serveis, i dels projectes sobre la base dels indicadors requerits i necessaris a cada moment. |
Atenció a la Cuitadania 1 | 7 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional i posseint la formació i/o titulació acadèmica i/o l'experiència requerides i suficients coneixements especialitzats, desenvoluparà les seves funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat dirigida al servei i atenció a la ciutadania. Reportarà al seu superior el seguiment dels serveis i dels projectes sobre la base dels indicadors requerits i necessaris a cada moment. |
Atenció a la Ciutadania 2 | 8 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional i posseint la formació i/o titulació acadèmica i/o l'experiència requerides, desenvoluparà les seves funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat dirigida al servei i atenció a la ciutadania. |
Administratiu/va | 6 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional, posseint la formació i/o titulació acadèmica i/o l'experiència requerides i suficients coneixements específics i/o tècnics, desenvoluparà les seves funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat. Té vocació estratègica adreçada al servei intern i en la gestió de processos per gestionar, tramitar i controlar els processos administratius en general. Quan les necessitats organitzatives de la Direcció ho requereixin substituirà temporalment les funcions del Responsable administratiu i assumirà les responsabilitats en la gestió i la coordinació d'equips, amb el cobrament de la suplència corresponent. Reportarà al seu superior el seguiment dels projectes en base als indicadors requerits i necessaris a cada moment i estarà especialitzat en totes les tasques que es desenvolupen a la seva Direcció. |
Administratiu/va 1 | 7 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional, posseint la formació i/o titulació acadèmica i/o l'experiència requerides i suficients coneixements específics i/o tècnics, desenvoluparà les seves funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat, per gestionar, tramitar i controlar els processos administratius en general. Reportarà al seu superior el seguiment dels projectes en base als indicadors requerits i necessaris a cada moment i estarà especialitzat en totes les tasques que es desenvolupen a la seva Direcció. |
Administratiu/va 2 | 8 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional, posseint la formació i/o titulació acadèmica i/o l'experiència requerides i suficients coneixements específics, haurà de tenir una vocació dirigida al servei intern i en la gestió de processos, per gestionar, tramitar i controlar els processos administratius en general. |
Operari/ària | 6 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional, posseint la formació i/o l'experiència requerides i suficients coneixements específics i/o tècnics i total coneixement dels nou cementiris de la ciutat, desenvoluparà les seves funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat. Reportarà al seu superior el seguiment dels serveis i contractacions fetes sobre la base dels indicadors requerits i necessaris a cada moment. |
Operari/ària 1 | 7 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional, posseint la formació i/o l'experiència requerides i suficients coneixements específics i total coneixement dels nou cementiris de la ciutat, desenvoluparà les seves funcions amb autonomia, iniciativa i responsabilitat. Haurà de tenir una vocació adreçada al servei i atenció a la ciutadania al servei de cementiris. Reportarà al seu responsable el seguiment dels serveis i contractacions fetes sobre la base dels indicadors requerits i necessaris a cada moment. |
Operari/ària 2 | 8 | Amb dependència directa de la seva Direcció funcional, posseint la formació i/o l'experiència requerides i suficients coneixements específics i/o tècnics, desenvoluparà les seves funcions amb autonomia, iniciativa i haurà de tenir una vocació adreçada al servei i atenció a la ciutadania al servei de cementiris. |
Títol
Estructura retributiva
Classificació professional i esquema retributiu
Segons el Conveni Col·lectiu vigent de Cementiris de Barcelona, SAU, la classificació professional s’estructura en grups del 0 al 8. D’aquests nivells, els compresos del 0 al 4 (ambdós inclosos) corresponen al personal exclòs del conveni col·lectiu, i del 5 al 8 (ambdós inclosos) corresponen al personal subjecte a les condicions laborals establertes al conveni col·lectiu.
L’adscripció als diferents nivells organitzatius i grups professionals es duu a terme d’acord amb un sistema de valoració de llocs de treball que segueix la metodologia base HAY Group i, periòdicament, es realitza un estudi de seguiment que vetlla per l’equitat interna i externa del sistema de valoració i de l’esquema retributiu vinculat a aquest barem, tant per al personal exclòs de conveni com per al personal que hi està vinculat.
És especialment important aconseguir coherència i equitat interna entre els dos esquemes retributius, atès que la progressivitat del model retributiu, segons els nivells de classificació, es pot trencar en l’espai de frontera entre els nivells més alts del conveni col·lectiu i els més baixos de l’esquema retributiu dels exclosos del conveni.
Personal exclòs de Conveni Col·lectiu (grups del 0 a 4)
Pertany al nivell 0 Direcció General.
S’inclouen en el nivell 1 els directors i directores de les diferents direccions de CB,SAU.
Al nivell 2, 3 i 4 pertanyen les persones amb categories professionals de responsables i encarregat que, en dependència d’un directiu de nivell 0 o 1, tenen un perfil marcadament especialitzat i amb un àmbit de responsabilitat en gestió d’equips, estretament vinculat als dos nivells superiors.
El sistema retributiu del personal exclòs es compon dels conceptes següents:
Salari compactat: quantitats dineràries brutes percebudes per l’ocupant d’un lloc en el termini d’un any natural, sense integrar el complement pel lloc de treball que desenvolupa ni el variable vinculat a objectius. Té correspondència amb el nivell i grup professional que ocupa.
Complement de lloc de treball: concepte vinculat al desenvolupament d’unes responsabilitats determinades en el lloc de treball o comuns a un grup professional.
Retribució variable: suma de les quantitats dineràries brutes meritades en l’exercici anterior, pagables en l’any en curs i que responen a la consecució de determinats objectius (d’empresa o individuals) durant l’any natural. La retribució variable màxima anual és un percentatge del salari compactat més el complement de lloc de treball. Els percentatges màxims de retribució variable establerts són els següents depenent del grup professional que es tracti:
- Grups 0 i 1 10%-15%
- Grup 2, 3 i 4 7%
Retribució total: és la suma dels conceptes retributius anteriors.
Per al personal exclòs de conveni, no es meriten ni es perceben conceptes vinculats a la presència, permanència a l’empresa o antiguitat ni a l’excedent sobre la jornada de treball establerta per contracte.
Personal subjecte a Conveni Col·lectiu (grups del 5 al 8)
Al nivell 5 pertanyen el personal responsable, tècnic i supervisor d’atenció a la ciutadania.
Al nivell 6 pertanyen el personal tècnic 1, atenció a la ciutadania, personal administratiu i operaris, amb llocs de treball especialitzats.
Als nivells 7 i 8 pertany el personal tècnic, operatiu i administratiu de les diferents direccions del negoci.
El sistema retributiu està basat en diferents conceptes. A continuació s'agrupen per naturalesa de l’ingrés en tres grans apartats:
Conceptes fixos: el salari compactat, el complement de lloc de treball, el plus presència i les pagues extres componen aquest grup de conceptes.
Altres conceptes no fixos o plusos: són els que retribueixen prestacions de caràcter puntual, com ara les hores extres, o que depenen del fet que es produeixi la condició que els motiva i que en condiciona l’import, com ara el menyscapte de diners o aspectes relacionats amb el quadrant de treball, entre d’altres.
Retribució variable: igual que el personal exclòs, és la suma de les quantitats dineràries brutes meritades en l’exercici anterior, pagables en l’any en curs i que responen a la consecució de determinats objectius (d’empresa o individuals) durant l’any natural. La retribució variable és un percentatge respecte dels conceptes fixos. Els percentatges suposen un 2% sobre el salari compactat i plus presència.
Retribució total: és la suma dels conceptes retributius anteriors.
Títol
Formació
La formació es converteix en un tema material per a CBSA, adaptar-se als canvis passa, sense cap mena de dubte, per fomentar de forma activa la capacitació de totes les persones de l'empresa.
Només formant a les persones de la nostra organització, podrem garantir la millora de les competències, l’excel·lència en el desenvolupament de les funcions pròpies de cada lloc de treball, el creixement personal i la innovació.
Després de cada formació planificada, s’avalua la consecució així com la seva eficàcia.
Polítiques implementades en el camp de la formació
Cementiris de Barcelona té implementades polítiques de formació que serveixen per recollir les necessitats de l'empresa i dissenyar, anualment, els plans de formació que es despleguen.
Programes de millora i d’ajuda
La tipologia dels programes de formació per a la millora de les aptituds de les persones treballadores, són similars malgrat mantenir les seves singularitats. Totes les empreses del grup disposen de programes de digitalització, competencials i de salut.
Títol
Alliberats sindicals
Hores i costos dels alliberaments sindicals Els delegats sindicals tenen reconegudes una sèrie d’hores sindicals al mes que poden utilitzar per exercir les seves tasques de representació. Aquí trobareu la informació sobre els sindicats que actualment gaudeixen d’aquestes hores i el cost que això suposa per a l'Ajuntament i les seves entitats municipals. Les dades corresponen a les darreres eleccions sindicals celebrades a l'Ajuntament i entitats municipals, i s'han actualitzat per darrer cop el febrer del 2020. https://ajuntament.barcelona.cat/transparencia/ca/hores-i-costos-alliberaments-sindicals
Títol
Ajudes Socials
Podeu consultar les diferents Ajudes Socials en el document adjunt
Títol
Treballa amb nosaltres
Al següent enllaç podràs consultar totes les novetats corresponents a les nostres ofertes de treball actives i conèixer tots els avantatges que ofereix Cementiris de Barcelona, SA
Títol
Conveni col·lectiu
A CBSA fomentem els espais de diàleg amb les persones representants sindicals com a font d’escolta activa per conèixer els interessos i les expectatives dels treballadors i treballadores.
El Conveni Col·lectiu és fruit d’aquesta interlocució contínua i regula els aspectes de les relacions laborals de forma igualitària per a totes les persones de la companyia. Es gestionen, negocien i es fa un seguiment mitjançant cadascun dels comitès d’Empresa, triats per sufragi universal, lliure, secret i directe del personal cada quatre anys.
El màxim òrgan de participació i diàleg entre el personal i les direccions de l'empresa, són els comitès d’empresa. Les persones representants designades a l’efecte, es reuneixen periòdicament amb els representants del personal. La interlocució entre ambdues parts es continua i està organitzada per comissions de tasques específiques on es vetlla pel compliment dels convenis i en aquest marc, s’avaluen.
El personal és un grup d’interès amb molta rellevància, i per això es fomenten espais de diàleg constant amb les representacions de les treballadores i treballadors. Els grups de treball, comissions i comitès són els foros per informar, consultar i negociar.
Categories
Títol
Pressupost
Pressupost i Històric Pressupostos CBSA
Títol
Comptes anuals
Títol
Preus i Tarifes
Categories
Títol
Licitacions
En aquest apartat teniu a disposició la documentació relativa a les adjudicacions de CBSA de l’exercici 2023, així com l'històric d'anys anteriors. Us podeu descarregar els documents en format PDF.
Títol
Convenis
Títol
Perfil del contractant
Procediments
CEMENTIRIS DE BARCELONA, S. A. és una societat mercantil titularitat de l'Ajuntament de Barcelona.
Com a empresa pública municipal, CEMENTIRIS DE BARCELONA, SA s'integra en la definició de "sector públic" establerta en l'apartat d) de l'article 3.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (en endavant LCSP).
En aquest sentit, CEMENTIRIS DE BARCELONA, SA se situa en un estadi intermedi de subjecció a la LCSP atenent a la seva doble condició de (i) ser poder adjudicador (ii) no Administració Pública, d'acord amb allò que estableix l'article 3.3 de la LCSP.
D'una banda, CEMENTIRIS DE BARCELONA, SA compleix les notes definitòries del poder adjudicador, en tant que ha estat creada per satisfer necessitats d'interès general que no tinguin caràcter industrial o mercantil, i que un o més subjectes que s'hagin de considerar poder adjudicador d'acord amb els criteris l'article 3.3. LCSP financin la seva activitat, controlin la seva gestió o nomenin a més la meitat dels membres del seu òrgan d'administració, direcció o vigilància.
D'altra banda, CEMENTIRIS DE BARCELONA, S. A. no es pot considerar Administració Pública en els termes definits en l'article 3.3. LCSP.
En conseqüència, en l'adjudicació de contractes subjectes a regulació harmonitzada, CEMENTIRIS DE BARCELONA, SA se sotmetrà a allò que estableix la LCSP i en concret a les normes establertes en les Seccions 1a i 2a del capítol I del títol I del Llibre II, tal com estableix el seu article 317. En l'adjudicació dels contractes no subjectes a contractació harmonitzada, CEMENTIRIS DE BARCELONA, SA d'acord amb l'article 318 LCSP, se subjectarà, depenent del valor estimat del contracte, al mateix article o a la secció 2a del capítol I del títol I del llibre segon de la LCSP. Així mateix, tant en contractació harmonitzada com no harmonitzada CEMENTIRIS DE BARCELONA, S. A. subscriurà amb els seus adjudicataris contractes privats, d'acord amb allò que estableix l'article 26 LCSP.
L'ordre jurisdiccional contenciós administratiu serà competent per conèixer de les qüestions pròpies de la preparació i l'adjudicació dels contractes subscrits per CEMENTIRIS DE BARCELONA, SA, així com de la impugnació de les seves modificacions, si es basa en l'incompliment d'allò que s'estableix en els articles 204 i 205 de la LCSP, quan s'entengui que aquesta modificació va haver de ser objecte d'una nova adjudicació. D'altra banda, la jurisdicció civil serà la competent per entendre de les controvèrsies que se suscitin entre les parts en relació amb els efectes i extinció dels contractes privats subscrits per l'entitat, amb excepció de les modificacions contractuals anteriorment citades.
Licitacions publicades a partir de l'1 de juliol de 2016
Autoritzacions
Títol
Contractes menors
Podeu consultar la nostra contractació menor al següent enllaç: https://ajuntament.barcelona.cat/transparencia/ca/contractacio-publica-…
Categories
Títol
Sol·licitud accés informació pública
Responsable: Cementiris de Barcelona, SA (CBSA)
Finalitat: Registrar i tramitar les peticions d'accés a la informació pública realitzades a l'empara de la normativa vigent en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades personals, així com altres drets, segons s'exposa a la informació addicional.
Informació addicional: Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre la política de protecció de dades aplicable a aquest tractament al següent enllaç.
Reclamació davant la GAIP
Per interposar una reclamació davant la GAIP, es pot accedir des d'aquí.
Títol
Preguntes freqüents dret d’accés
Què és el dret d’accés?
És el dret que tenen les persones en demanar i obtenir la informació disponible en les administracions públiques i els ens dependents a causa de la seva activitat o que hagin reut d’altres entitats o empreses.
Com es pot demanar?
Telemàticament en el Portal de Transparència. S'ha d'acreditar la identitat del sol·licitant mitjançant signatura electrònica.
Presencialment en qualsevol registre d’entrada de l’administració competent o enviant la sol·licitud per correu postal certificat.
Quina informació pública es pot demanar?
Tota la informació elaborada per l’Administració o l’ens dependent i de la que disposin tret que sigui d’aplicació preferent alguna de les limitacions al dret d’accés a la informació pública previstes legalment o que pugui oposar-se alguna causa legal d’inadmissió de la sol·licitud. (Veure l’art. 2b i de 18 a 25 de la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i l’art. 14, 68 i 69 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública.)
S’exclouen de consulta les notes, esborranys, resums i els documents de treball intern, sense rellevància o interès públic així com la informació en curs d’elaboració i que s’hagi de fer pública en el termini de tres mesos.
Tampoc es pot demanar per aquesta via, l’elaboració d’informes o dictàmens, ni formular consultes jurídiques, ni informació que requereixi d’una tasca complexa d’elaboració o reelaboració per poder lliurar-la.
Com ho puc exercir?
S’ha de presentar una sol·licitud del dret d’accés a la informació pública:
Formulari
Word amb el formulari (descarregable)
Qui pot presentar una sol·licitud de dret d’accés?
La sol·licitud la pot presentar qualsevol persona de més de 16 anys, en interès propi o en representació d’una entitat.
Quin és el procediment per a la resolució?
Quan s'ha presentat la sol·licitud, l'Administració o l'ens dependent ha de confirmar la recepció per correu electrònic amb la indicació de l'òrgan gestor de la sol·licitud, del número d'expedient assignat i del termini de què disposa per a tramitar-la.
Si és necessari que aporti més informació, s'haurà de comunicar amb la indicació del termini de què disposa per esmenar la sol·licitud.
Si l'accés a la informació sol·licitada pot afectar a terceres persones, l'Administració o l'ens dependent ha de donar un termini de deu dies perquè formulin les al·legacions que considerin, i tenen l'obligació de comunicar aquest fet.
Si denega l'accés, total o parcialment, haurà de notificar-ho indicant els motius de la decisió i indicar els recursos que pot presentar en contra. En cas de denegació parcial, en el termini de 30 dies, podrà accedir a aquella informació que s'hagi resolt que es pot facilitar.
Si autoritza l'accés, total o parcialment, s'ha de comunicar i en el termini de 30 dies facilitar la informació.
Les notificacions relacionades amb aquest tràmit s'han d'efectuar per correu electrònic.
Títol
Documentació
Podeu adjuntar la documentació que considereu oportuna.
En cas d’efectuar el tràmit en representació d’una altra persona, haureu de presentar una autorització de representació degudament signada per la persona representada adjuntant un document d’identificació d’aquesta on hi consti la seva signatura.
En cas que es sol·liciti informació que contingui dades personals especialment protegides o relativa a la comissió d’infraccions penals o administratives que no comporten l’amonestació pública a l’infractor, haureu de presentar un escrit de la persona afectada en el que consenteixi, expressament, l’accés.
Títol
Preu
L’accés a la informació pública és gratuït, sense perjudici que s’apliquin les taxes i els preus públics corresponents per reproducció de documents.
Si la persona interessada vol exercir el dret d’accés a la relació de les seves dades personals objecte de tractament a l’Ajuntament i a la informació sobre els tràmits realitzats, s’ha de fer, necessàriament, mitjançant el tràmit Exercici del dret de protecció de dades personals.
Títol
Opcions de recurs
- Recurs potestatiu de reposició: escrit que es presenta davant el mateix òrgan per tal que es reconsideri i modifiqui la resolució emesa.
(Veure l’art. 38 de la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i l’art. 71 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública.)
- Reclamació davant la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la informació Pública (GAIP): la GAIP és l’òrgan independent de tutela del dret d’accés a la informació pública de la ciutadania de Catalunya.
Disposeu de dos procediments per tramitar les reclamacions: el procediment ordinari amb resolució o el procediment de mediació. Aquest és l’enllaç per accedir al formulari de reclamació GAIP: http://www.gaip.cat/ca/qui-som/que-es-la-gaip/contacte/ (Veure l’art. 39 de la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i l’art. 71 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública.)
- Recurs contenciós administratiu: es pot presentar tant contra la denegació o l’estimació parcial de la sol·licitud com contra la resolució del recurs de reposició i la resolució de la reclamació a la GAIP, en el cas que siguin desfavorables. (Veure l’art. 123 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.)
Categories
Títol
Suggeriments i opinió sobre el Portal de Transparència
INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES
Responsable: Cementiris de Barcelona, SA (CBSA)
Finalitat: Registrar, gestionar i, si escau, donar resposta a les opinions i els suggeriments realitzats a CBSA mitjançant els formularis de la pàgina web.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades personals, així com altres drets, com s'exposa a la informació addicional.
Informació addicional: Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre la política de protecció de dades aplicable a aquest tractament al següent enllaç.
Títol
Condicions de la reutilització de la informació
- Es permet la reproducció, distribució i comunicació pública de l'obra i, a més a més la transformació per fer obres derivades per a tothom i sense cap limitació temporal, sempre que no es contradigui amb la llicència o avís que pugui tenir una obra, que és la que preval.
- 'ha de citar, sempre, el nom de l'autor o del titular dels drets: CBSA.
- La reutilització d'obres protegides per drets de propietat intel·lectual es pot formalitzar mitjançant l'ús de llicències de difusió oberta com les de Creative Commons, que cedeixen determinats drets d'explotació de les obres. En els continguts on s'apliqui aquest tipus de llicències es permet la reutilització en les condicions que s'estableixin.
- Queda totalment prohibit distribuir, copiar, modificar o enviar el codi de les pàgines, tret que hi hagi autorització expressa i per escrit de CBSA.
- CBSA és una marca legalment registrada i queda totalment prohibit qualsevol ús o reproducció sense l'autorització prèvia i per escrit de CBSA.
- L'usuari es compromet a utilitzar aquest servei sense incórrer en activitats que puguin ser considerades il·lícites o il·legals, que infringeixin els drets de CBSA o de tercers o que puguin atemptar contra les normes vigents. CBSA no serà responsable de l'ús per part de tercers de la informació continguda a la web, si bé s'haurà d'atendre a les prescripcions i advertències que s'estableixin per a determinats documents i aplicacions.
- L'agent reutilitzador està sotmès a la normativa aplicable en matèria de reutilització de la informació del sector públic, que inclou el que està descrit en els articles 16 i 17 de la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com el règim sancionador previst a l'article 11 de la Llei 37/2007, sobre reutilització de la informació del sector públic.
Títol
Política de privacitat
CBSA compleix estrictament la normativa vigent sobre protecció de dades de caràcter personal i adopta les mesures legalment exigibles per a protegir les vostres dades personals, i preservar la privacitat i la confidencialitat.
Les vostres comunicacions es fan en un entorn segur (a l'URL de la web hi ha la icona d’un candau tancat) amb l’objectiu de garantir, en la mesura que sigui possible, la confidencialitat de la informació i la privacitat. Aquest entorn permet encriptar la informació transmesa entre els usuaris de CBSA.
CBSA és responsable de les dades recollides en els seus formulares. Si actueu per compte d’un ens local o de qualsevol altre organisme com a encarregat del tractament, haureu d’indicar el responsable.
La informació detallada sobre el tractament de dades s’ha d’incloure en el mateix formulari (la finalitat del tractament, la cessió a tercers, el termini de conservació, etc.).
Teniu a la vostra disposició la bústia del delegat de protecció de dades protecciodades@bsmsa.cat que resoldrà qualsevol consulta o queixa sobre la vostra privacitat.
Malgrat que per aquesta via obtindreu la resposta adequada, podeu presentar, si ho considereu oportú, la reclamació corresponent en la web de la Autoridad Catalana de Protección de Datos (APDCAT).
Les dades, quan ja no siguin necessàries per a la finalitat que va motivar la recollida, es conservaran seguint les instruccions de gestió documental i arxiu de CBSA.
- Podeu exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació del tractament de les vostres dades a protecciodades@bsmsa.cat i presencialment o per correu postal al Registre General de CBSA.
Títol
Exclusió de responsabilitat
CBSA no garanteix que la web i el servidor estiguin lliures de virus i no es fa responsable de possibles danys o perjudicis derivats d'interferències, omissions, interrupcions, virus informàtics, avaries telefòniques o desconnexions en el funcionament operatiu d'aquest sistema electrònic, motivats per causes alienes a CBSA, de retards o bloquejos en l'ús d'aquest sistema electrònic causats per deficiències o sobrecàrrega de línies telefòniques o sobrecarrega en el sistema d'Internet o en altres sistemes electrònics, ni tampoc de danys que puguin ser causats per terceres persones mitjançant intromissions il·legítimes fora del control de CBSA.
La informació administrativa facilitada a través d’aquesta web no substitueix la publicitat legal de les lleis, de les disposicions generals i dels actes que hagin de ser publicats formalment en els diaris oficials, l’edició dels quals és l’únic instrument que dona fe de l’autenticitat i el contingut.
CBSA no serà responsable de la informació que es pot obtenir mitjançant els enllaços o que provingui de fonts alienes.
CBSA no garanteix la disponibilitat i continuïtat del funcionament de la web i dels seus serveis. Quan sigui raonablement possible, s’advertirà prèviament de les interrupcions en el funcionament de la mateixa i dels seus serveis.
- Per millorar les prestacions del lloc web, CBSA es reserva el dret a modificar de manera unilateral, en qualsevol moment i sense previ avís, la presentació, la configuració i els continguts de la web, així com l’oferta de serveis i les condicions i especificacions tècniques d’ús. Tanmateix, es reserva el dret a modificar en qualsevol moment les presents condicions d’us o qualsevol altra condició particular.
- CBSA no garanteix la continuïtat de la difusió dels documents reutilitzables, ni en contingut ni en forma, ni assumeix responsabilitats per qualsevol error o omissió que continguin.
- Els possibles conflictes relatius en aquesta web es regiran exclusivament pel dret de l’Estat espanyol i de la Comunitat Autònoma de Catalunya i els Jutjats de Barcelona seran els únics competents. Qualsevol usuari de la web, independentment de la jurisdicció territorial des de la que accedeixi, accepta el compliment d’aquesta clàusula i renuncia expressament a qualsevol altra foro que pogués correspondre.
Títol
Normativa sobre transparència
Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Article 45 de la Llei 19/2014 derogat per disposició derogatòria del Decret llei 1/2017, de 14 de febrer, pel qual es crea i regula el Registre de grups d’interès de Catalunya.
Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d’accés a la informació pública.
Decret 111/2017, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública.
Directiva 2003/98/CE del Parlament Europeu i del Consell de 17 de novembre de 2003 relativa a la reutilització de la informació del sector públic (modificada per la Directiva 2013/37/UE), versió consolidada.
Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament i del Consell, de 26 d’octubre de 2016, sobre l’accessibilitat als llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils dels organismes del sector públic.
Directiva (UE) 2019/1024 del Parlament Europeu i del Consell de 20 de juny de 2019 relativa a les dades obertes i a la reutilització de la informació del sector públic.
Categories
Títol
ISC Índex de satisfacció de la ciutadania
Cementiris de Barcelona realitza mensualment estudis de satisfacció per tal de conèixer l’índex de satisfacció dels clients. Valorem el servei global, però també aspectes concrets com l’atenció a les nostres instal·lacions, a més, tenim en compte les expectatives que es tenien a l’entrada i la percepció de la qualitat un cop finalitzat el servei.
D’aquesta forma s’obté la taula següent, en la qual observem la qualitat percebuda i l’índex que resulta entre la qualitat percebuda i l’esperada.
Els resultats obtinguts, del passat mes de gener, són els que es mostren a la següent taula:
Servicios d'Inhumació / Cremació
2023 | |||
---|---|---|---|
Valoració sortida | Valoració esperada | ISC | |
Gener | 8,89 | 8,39 | 106% |
Febrer | 8,78 | 8,73 | 100,6% |
Març | 8,82 | 8,33 | 105,9% |
Abril | 8,65 | 8,37 | 103,3% |
Maig | 8,95 | 8,45 | 105,9% |
Juny | 8,72 | 8,62 | 101,2% |
Juliol | 8,86 | 8,44 | 105,0% |
Agost | 8,96 | 8,50 | 105,4% |
Setembre | 8,96 | 8,35 | 107,3% |
Octubre | 8,66 | 8,69 | 99,7% |
Novembre | 9,06 | 8,36 | 108,4% |
Desembre | 9,12 | 8,71 | 104,7% |
Històric
2022 - Serveis d'inhumació / cremació
2022 | |||
---|---|---|---|
Valoració sortida | Valoració esperada | ISC | |
Gener | 8,9 | 8,48 | 104,95% |
Febrer | 8,89 | 8,57 | 103,73% |
Març | 9,27 | 8,83 | 104,90% |
Abril | 9,24 | 8,44 | 109,47% |
Maig | 9,11 | 8,76 | 103,99% |
Juny | 8,84 | 8,93 | 98,99% |
Juliol | 9,3 | 9,36 | 99,35% |
Agost | 9,09 | 9,42 | 96,49% |
Setembre | 9,59 | 9,78 | 98,05% |
Octubre | 9,55 | 9,72 | 98,25% |
Novembre | 8,55 | 7,75 | 110,32% |
Desembre | 8,5 | 7,9 | 107,59% |
2021- Serveis d'inhumació / cremació
2021 | |||
---|---|---|---|
Valoració sortida | Valoració esperada | ISC | |
Gener | 8,8 | 7,75 | 113,54% |
Febrer | 8,9 | 7,95 | 111,94% |
Març | 8,7 | 7,9 | 110,12% |
Abril | 8,75 | 7,85 | 111,46% |
Maig | 8,9 | 8,1 | 109,87% |
Juny | 8,65 | 8,15 | 106,13% |
Juliol | 7,7 | 8,9 | 115,58% |
Agost | 7,4 | 8,8 | 119,99% |
Setembre | 7,7 | 8,7 | 112,99% |
Octubre | 7,5 | 8,9 | 117,33% |
Novembre | 6,06 | 8,15 | 134,62% |
Desembre | 7,32 | 8,56 | 116,94% |
2020 - Serveis d'inhumació / cremació
2020 | |||
---|---|---|---|
Valoració sortida | Valoració esperada | ISC | |
Gener | 8,56 | 7,73 | 110,70% |
Febrer | 8,55 | 7,86 | 108,80% |
Març | 8,74 | 8,23 | 106,20% |
Abril | 8,9 | 8,28 | 107,50% |
Maig | 8,84 | 8,26 | 107,00% |
Juny | 8,82 | 8,5 | 103,80% |
Juliol | 9,09 | 7,98 | 113,90% |
Agost | 8,82 | 8,69 | 101,50% |
Setembre | 8,82 | 8,34 | 105,80% |
Octubre | 8,71 | 8,73 | 99,80% |
Novembre | 8,51 | 8,62 | 98,70% |
Desembre | 8,63 | 8,58 | 100,60% |
ISC: es divideix valoració de sortida entre valoració esperada i es multiplica por 100